بخشی از مرمت مسجد تاریخی میرزاعلی اکبر در اردبیل به اتمام رسید

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اردبیل گفت: در نیمه نخست سال جاری عملیات مرمت بخشی از مسجد تاریخی میرزاعلی اکبر در شهر اردبیل به اتمام رسید.

بخشی از مرمت مسجد تاریخی میرزاعلی اکبر در اردبیل به اتمام رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم لطفی سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 27 شهریور 97 در بازدید از این پروژه توضیح داد: مسجد میرزا علی اکبر از آثار شاخص تاریخی است که مرمت و نگه داری از آن به صورت مستمر انجام می گردد.

او اضافه نمود: در نیمه نخست سال جاری نیز مرمت دیوارنمای داخل بنا، اصلاح قوس کلیل آذری در هشتی ورودی مسجد و اجرا و نصب درپوش جانپناه پشت بام با سنگ الماس عملیاتی شد.

او اضافه نمود: این بنا منتسب به دوره قاجار است که در سال 1375 به ثبت ملی رسیده و جزو معماری های شاخص استان اردبیل محسوب می گردد.

به گفته سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل عملیات مرمت آثار تاریخی متناسب با اعتبارات پیش بینی گردیده سالانه انجام می گردد.

او اضافه نمود: در صیانت از آثار تاریخی علاوه بر دخالت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی استان مشارکت گروه های مردمی نیز ضرورت ویژه دارد و به ویژه در بناهای تاریخی لازم است خود مردم در صیانت و حفاظت از آثار تاریخی مشارکت جدی داشته باشند.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3436

به "بخشی از مرمت مسجد تاریخی میرزاعلی اکبر در اردبیل به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از مرمت مسجد تاریخی میرزاعلی اکبر در اردبیل به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید