کوشش اتحادیه اروپا برای استقلال فناورانه از آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، مقامات کشورهای اروپایی و شهروندان این کشورها که از شرایط فعلی جریان اطلاعات در اینترنت، موارد نقض حریم شخصی و شیوه های کنترل داده ها ناراضی هستند، برای افزایش استقلال فناورانه خود از آمریکا کوشش می نمایند.

کوشش اتحادیه اروپا برای استقلال فناورانه از آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نکست وب، مقامات کشورهای اروپایی و شهروندان این کشورها که از شرایط فعلی جریان اطلاعات در اینترنت، موارد نقض حریم شخصی و شیوه های کنترل داده ها ناراضی هستند، برای افزایش استقلال فناورانه خود از آمریکا کوشش می نمایند.

نحوه تعامل آمریکا و اروپا به گونه ای است که بخش عمده داده های اینترنتی در کنترل شرکت های بزرگ فناوری در ایالات متحده است. علاوه بر این اطلاعات دیجیتالی بیشتر بر روی سرورهای شرکت هایی مانند آمازون، گوگل، فیس بوک، اپل، مایکروسافت و غیره در داخل خاک آمریکا ذخیره می شوند و این مساله نیز باعث نگرانی دولت ها و مردم اروپا شده است.

مجموعه این رویدادها کوشش اروپا برای کسب استقلال فناورانه از آمریکا را بیشتر نموده و به همین دلیل کوشش هایی برای وضع قوانین جدید توسط مجلس اروپا شروع شده است. از سوی دیگر ایجاد فرصت های شغلی تازه و کارآفرینی دیجیتال هم در دستور کار اروپایی ها قرار گرفته است. کوشش برای حفاظت جدی تر از داده های شخصی و مقابله با نقض حریم شخصی نیز تحول دیگری است که در همین ارتباط اتفاق افتاده است.

هم اکنون بخش عمده اطلاعات موجود در اینترنت به گونه ای در داخل خاک آمریکا جریان می یابد و این وضعیت باعث شده حجم زیادی از اطلاعات خصوصی مردم دیگر کشورهای دنیا در دسترس دولت و شرکت های آمریکایی قرار بگیرد. بر اساس آنالیز که در این زمینه در سال 2018 توسط اتحادیه اروپا اجرا شده نگرانی از نقض حریم شخصی در قاره سبزاز 68 درصد در سال 2014 به 77 درصد در سال 2016 افزایش یافته است.

همچنین نیمی از کاربران اروپایی اینترنت یعنی 48 درصد تصریح نموده اند که اعتماد خود را به بسیاری از سرویس های اینترنتی به علت مسائل امنیتی آنها از دست داده اند.

به همین علت اتحادیه اروپا سیاست گذاری های تازه ای را در حوزه بی طرفی اینترنت وضع نموده و میخواهد شرکت های فناوری امریکایی را که به این موضوع توجه نمی نمایند، به طور گسترده جریمه کند. فیس بوک اولین شرکتی است که ممکن است به همین علت با جریمه 1.6 میلیارد دلاری روبرو گردد. قانون گذاری های مجزا در خصوص حفاظت از اطلاعات شهروندان، نگهداری اطلاعات مردم اروپا بر روی سرورهایی در این قاره هم در دستور کار قرار گرفته است.

البته تنها اروپایی ها نیستند که از کنترل انحصاری داده های دیجیتال دنیا توسط امریکایی ها به ستوه آمده اند و بسیاری از کشورهای آسیایی نیز قصد دارند با این روند مقابله نمایند.

گوگل یکی از شرکت هایی است که به علت انحصارطلبی تجاری، نقض حریم شخصی و نپرداختن مالیات کافی در اروپا در کنار شرکت هایی مانند فیس بوک شرایط دشواری را سپری می نماید و چندی قبل در جریان افتتاح شعبه جدید گوگل در برلین بعضی حضار شعارهای تندی علیه آن سر دادند و گوگل را یک شیطان توصیف کردند.

استفاده از شبکه های اجتماعی آمریکایی در اروپا به تدریج در حال کاهش است و به عنوان مثال نتایج یک آنالیز جدید در هلند نشان می دهد کاربرد فیس بوک در هلند در یک سال اخیر 25 درصد کاهش یافته و 35 درصد کاربران هلندی فیس بوک نیز اعتماد به آن را از دست داده اند.

علیرغم این شرایط اروپایی ها برای مقابله فناورانه با غول های فناوری آمریکا کار دشواری را پیش رو دارند. آنها بدین منظور باید سرمایه گذاری های کلانی به عمل آورند، نیروی انسانی متخصص بیشتری تربیت نمایند و از راه چاره های خلاقانه بهره بگیرند. از سوی دیگر باید توجه داشت شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک، اپل، مایکروسافت و آمازون بخش های زیادی از بازار دنیای فناوری اطلاعات را تسخیر نموده اند.

بعضی تحلیل گران معتقدند تداوم این روند منجر به شکل گیری سه اینترنت مجزا از یکدیگر خواهد شد. اینترنت اختصاصی چین، اینترنت اختصاصی اتحادیه اروپا و اینترنت اختصاصی آمریکا. پیش از این اریک اشمیث یکی از موسسان گوگل هم پیش بینی نموده بود ظرف 10 تا 15 سال آینده اینترنت به دو بخش تقسیم می گردد. یکی اینترنت تحت رهبری چین و دیگری اینترنت تحت مدیریت آمریکا. ظاهرا اشمیث عصبانیت اروپایی ها از رفتار انحصارطلبانه آمریکا را نادیده گرفته است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15312

به "کوشش اتحادیه اروپا برای استقلال فناورانه از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش اتحادیه اروپا برای استقلال فناورانه از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید