معروفترین جاذبه های کوهستانی جهان

به گزارش مجله سرگرمی، کوهستان ها همواره برای انسان جاذبه های بسیاری داشته اند. ارتفاعات بلند، دره های عمیق، یخچال های طبیعی و آبشارهای زیبا از جمله جاذبه های کوهستانی هستند که می توانند برای گردشگران تجربیات به یادماندنی ایجاد کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی معروفترین جاذبه های کوهستانی دنیا بپردازیم که حتما باید در لیست بازدید علاقه مندان به گردشگری کوهستانی قرار بگیرند.

معروفترین جاذبه های کوهستانی جهان

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

جاده آسمانی تیانمن ، چین

جاده آسمانی تیانمن یکی از معروفترین و خطرناک ترین جاده های کوهستانی جهان محسوب می شود که در ارتفاعات تیانشان در چین واقع شده است. این جاده با عرض تنها 5 متر در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا ساخته شده و در برخی نقاط شیب تندی دارد. عبور از این جاده بسیار خطرناک است اما همین موضوع باعث شده تا جاده آسمانی تیانمن تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری کوهستانی شود. مناظر زیبای اطراف و احساس خطر و هیجان عبور از این جاده برای گردشگران تجربه ای به یادماندنی است.

قله ماترهورن ، سوئیس

قله ماترهورن یکی از مشهورترین قله های اروپا و سومین قله بلند آلپ محسوب می شود. این قله با ارتفاع 4478 متر در کشور سوئیس واقع شده و هر ساله پذیرای هزاران کوهنورد از سراسر دنیاست. صعود به قله ماترهورن چالش بزرگی محسوب می شود اما مسیرهای متعدد و ایستگاه های کوهنوردی در مسیر این امکان را فراهم کرده اند تا حتی کوهنوردان مبتدی نیز بتوانند از عهده این صعود برآیند. مناظر دیدنی یخچال ها و قله های اطراف انگیزه کافی برای رسیدن به قله ماترهورن را فراهم می کند.

دره وای ، ایالات متحده آمریکا

دره وای یکی از زیباترین و معروف ترین دره های طبیعی دنیا محسوب می شود که در ایالت یوتای آمریکا واقع شده است. این دره عظیم توسط رودخانه وای در طول میلیون ها سال حفر شده و دیواره های بلند و باشکوهی دارد. عمق دره در برخی نقاط به 600 متر می رسد. دیواره های قرمز رنگ دره، مناظر طبیعی زیبا و رودخانه پرآب وای از جاذبه های اصلی دره وای به شمار می روند. این دره در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

آتشفشان کوهستانی آرجنتین

آتشفشان لانین در شهر مندوزای آرژانتین یکی از زیباترین آتشفشان های کوهستانی دنیا به شمار می رود. این آتشفشان با ارتفاع 3776 متر یکی از بلندترین نقاط آمریکای جنوبی است و دارای یخچال طبیعی در قله خود می باشد. دیدن آتشفشان لانین در کنار یخچال طبیعی آن منظره بکر و زیبایی را به وجود می آورد که تجربه ای بی نظیر برای گردشگران به شمار می رود. صعود به قله این آتشفشان نیز چالش بزرگی برای علاقه مندان به کوهنوردی محسوب می شود.

ماچو پیچو ، پرو

کوه ماچو پیچو در کشور پرو با ارتفاع 6795 متر بالاترین نقطه در رشته کوه های آند محسوب می شود. دیدن این کوه مخروطی شکل که همواره پوشیده از برف است، تجربه بسیار زیبایی را برای گردشگران رقم می زند. علاوه بر زیبایی خیره کننده کوه، صعود به قله آن نیز بسیار چالش برانگیز و جذاب است. اطراف کوه پر از یخچال های طبیعی است و گونه های نادر گیاهی و جانوری در آن زیست می کنند. ماچو پیچو یکی از مقاصد محبوب گردشگری کوهستانی در آمریکای جنوبی محسوب می شود.

کوه کیلیمنجارو ، تانزانیا

قله کیلیمنجارو با ارتفاع 5895 متر بلندترین نقطه قاره آفریقاست که در کشور تانزانیا واقع شده است. صعود به این قله یکی از آرزوهای بزرگ کوهنوردان در سراسر جهان است. البته این صعود کار دشوار و پرمخاطره ای محسوب می شود. دمای بسیار پایین، کمبود اکسیژن، بادهای شدید و خطر سقوط سنگ از جمله خطرات صعود به این قله هستند. با این حال، مناظر زیبای قله و احساس رضایت پس از رسیدن به بالاترین نقطه قاره آفریقا، انگیزه لازم را برای موفقیت در این صعود سخت فراهم می کند.

پل کاراکوروم ، پاکستان

کوه کاراکوروم در پاکستان یکی دیگر از کوه های معروف جهان است که علاقه مندان به کوهنوردی را به خود جذب کرده است. قله این کوه با ارتفاع 8611 متر دومین قله بلند جهان پس از اورست محسوب می شود. اما شاید معروف ترین بخش کوه کاراکوروم، پل طبیعی کاراکوروم باشد که در ارتفاع 4750 متری قرار گرفته است. عبور از این پل طبیعی که در واقع یک گردنه باریک یخی است بسیار خطرناک بوده و جزو سخت ترین بخش های مسیر صعود به قله کاراکوروم محسوب می شود.

نتیجه گیری

جاذبه های کوهستانی منحصربفردی در سراسر جهان وجود دارند که می توانند تجربیات فراموش نشدنی برای علاقه مندان به گردشگری و ماجراجویی رقم بزنند. قله های مرتفع ماچو پیچو و کیلیمنجارو، پل های طبیعی کاراکوروم، دره های عمیق وای، جاده خطرناک تیانمن و آتشفشان های زیبایی مثل لانین تنها نمونه کوچکی از این جاذبه ها هستند. حتما سفر به این مناطق کوهستانی را در برنامه خود قرار دهید تا از تجربیات بی نظیر آن ها لذت ببرید.

انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 151053

به "معروفترین جاذبه های کوهستانی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروفترین جاذبه های کوهستانی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید