حریق در جنگل ابر شاهرود، 4 اکیپ به منطقه اعزام شدند

به گزارش مجله سرگرمی، محمدرضا کشاورزیان در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه جنگل ابر شاهرود محدوده مرز بین استان گلستان و سمنان ساعتی پیش آتش گرفته است، ابراز داشت: از علت دقیق آتش سوزی اطلاعات بیشتری در دسترس نیست اما طبق اطلاعات واصله آتش در منطقه صعب العبور جنگل ابر رخ داده است.

حریق در جنگل ابر شاهرود، 4 اکیپ به منطقه اعزام شدند

وی بابیان اینکه در پی وقوع آتش سوزی چهار اکیپ امدادی از شاهرود برای اطفای حریق به محل اعزام شدند، افزود: از استان گلستان نیز مأموران اجرایی منابع طبیعی در محل حضور دارند که امیدواریم به زودی این آتش اطفا گردد.

رئیس منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه از حجم آتش سوزی و گستره آن با توجه به اینکه این حادثه ساعتی پیش اتفاق افتاده است تا رسیدن نیروهای امدادی نمی توان اظهار نظر کرد، ابراز داشت: نیروهای بومی و آموزش دیده نیز به همراه منابع طبیعی به محل موردنظر اعزام شدند که جزئیات آن قطعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

کشاورزیان افزود: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و مراتع و جنگل ها از رطوبت عاری هستند، هر اتفاق کوچکی می تواند باعث شعله ور شدن آتش در منطقه گردد لذا از شهروندان تقاضا داریم به محض مشاهده هرگونه دود و آتش بلافاصله به منابع طبیعی اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، جنگل ابر در 35کیلومتری شاهرود، نگین انگشتری گردشگری استان سمنان محسوب می گردد که به دلیل خشکسالی های اخیر متاسفانه مستعد آتش سوزی است.

این امر می طلبد تا مرتع داران و گردشگران درباره روشن کردن آتش در این جنگل دقت نظر داشته باشند.

طی 9ماه گذشته چهار آتش سوزی در این جنگل اتفاق افتاده که تمامی آن ها عاملی انسانی داشته است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 525

به "حریق در جنگل ابر شاهرود، 4 اکیپ به منطقه اعزام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریق در جنگل ابر شاهرود، 4 اکیپ به منطقه اعزام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید