مربی خارجی برای بسکتبال؟، خطایی دیگر در راه است!

به گزارش مجله سرگرمی، بعد از شکست تیم ملی بسکتبال در فینال بازی های آسیایی و ایجاد یک ناکامی دیگر، شنیده گردیده که فدراسیون به دنبال جذب یک مربی خارجی است.

مربی خارجی برای بسکتبال؟، خطایی دیگر در راه است!

به گزارش خبرنگاران، در ماه های گذشته همه چیز برای قهرمانی تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی مهیا شد. همه تیم های ملی رده های پایه فدا شدند تا تیم بزرگسالان بدون دغدغه تاریخ سازی کند. تیم ملی نوجوانان در آسیا ناکام بود و سهمیه جام جهانی نگرفت، تیم ملی جوانان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در آسیا ناکام بود و سهمیه جام جهانی را کسب نکرد و تیم ملی نوجوانان هم در رقابت های غرب آسیا در گرگان نائب قهرمان شد. همه این ناکامی ها در بسکتبال رخ داد تا همه چیز برای تیم ملی بزرگسالان مهیا باشد و شاگردان مهران شاهین طبع در بازی های آسیایی بالاخره طلسم ناکامی را بشکنند و قهرمان شوند اما این اتفاق هم نیفتاد. تیم ملی در شرایطی که توانایی برد چین را داشت و از ابتدای مسابقه 16 امتیاز اختلاف هم ایجاد کرد در نهایت با اختلاف 12 امتیاز باخت تا یک ناکامی دیگر برای بسکتبال به وجود بیاید.

حالا که کار تیم ملی در بازی های آسیایی تمام گردیده و با توجه به اینکه رامین طباطبایی رئیس فدراسیون پیش از این اعلام نموده بود کادرفنی تا این رویداد همراه تیم خواهند بود و برای مسابقات بعدی تصمیم دیگر گرفته خواهد شد شنیده گردیده که فعالیت هایی برای جذب مربی خارجی ایجاد گردیده که در شرایط کنونی یک خطای بزرگ دیگر خواهد بود. شنیده ها براین قرار است که یکی از مشاوران فدراسیون که به عنوان یک ایجنت (البته بدون داشتن مدرک قانونی فیبا) در بسکتبال فعالیت می نماید و در تصمیم های اخیر مسوولان نیز نقش اساسی داشته پیشنهاد جذب مربی خارجی را برای ادامه کار تیم ملی داده است. او که حضورش در بسکتبال به خصوص در ماه های اخیر انتقادهای زیادی داشته به فدراسیون پیشنهاد داده که برای مسابقات انتخابی جام جهانی یک مربی خارجی جذب گردد.

قطعا جذب مربی خارجی در شرایط کنونی بسکتبال و کشور یک ضربه بزرگ به پیکره بسکتبال است. با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت ارز اگر قرار به جذب مربی خارجی باشد قطعا یک مربی درجه صدم به ایران خواهد آمد که تنها ارز مملکت را به جیب می زند و می رود و از طرف دیگر در وضعیت کنونی دلیلی وجود ندارد که یک مربی خارجی جذب گردد. حضور یک مربی قدرتمند روی نیمکت تیم ملی برای قهرمانی در بازی های آسیایی مهم بود که این اتفاق نیفتاد اما دلیلی منطقی وجود ندارد که با وجود مربیان خوب ایرانی ارز کشور خارج گردد. به هرحال بسکتبال مربیان توانمندی دارد که در سال های گذشته لیگ برتر خودشان را به خوبی نشان داده اند و بارها تاکید نموده اند که توانایی کسب نتیجه با تیم ملی را دارند اما به آنها فرصتی داده نگردیده است.

از طرف دیگر مربیانی نیز هستند که با تیم ملی بوده و نتایج خوبی هم کسب نموده اند اما بی دلیل کنار گذاشته گردیده اند. وقتی فدراسیون دست به تغییر کادرفنی زد تقویت تیم ملی را دلیل این تصمیم عنوان نمود که در واقع چنین اتفاقی هم نیفتاد و تیم ملی بازی برده را به چین باخت. به همین دلیل هم حامد حدادی در مصاحبه خود اعلام نمود به خودمان باختیم نه به تیم چین. با این وجود، به نظر می رسد تیم ملی بسکتبال احتیاج به تفکری جدید و قدرتمند دارد که بتواند در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی بدون ترس و اضطراب پیش برود و در جام جهانی 2019 نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد. البته تاکید اینجاست که مربی خارجی به هیچ وجه نمی تواند دردی از بسکتبال ایران در شرایط بی پولی فدراسیون دوا کند.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2400

به "مربی خارجی برای بسکتبال؟، خطایی دیگر در راه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی خارجی برای بسکتبال؟، خطایی دیگر در راه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید