نکات مهم در انتخاب رو تختی

به گزارش مجله سرگرمی، اتاق خواب به عنوان یکی از مهم ترین اتاق ها در هر خانه به شمار می آید. در طراحی داخلی اتاق خواب، باید به راحتی و حس آرامشی که باید در این فضا وجود داشته باشد توجه ویژه ای کرد. یکی از عناصر مهم در این فضا، انتخاب رو تختی و لحاف مناسب می باشد. زمانی که تصمیم به خرید لوازم مربوط به تخت خواب از جمله رو تختی می گیرید، گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد. روتختی های ساده یا طرح دار، استفاده از الیاف طبیعی یا مصنوعی و برند آن از جمله عواملی است که در انتخاب روتختی دخیل می باشند. روتختی ها عموما سبک وزن هستند و به عنوان لایه ای تزئینی روی تخت خواب قرار می گیرند.

نکات مهم در انتخاب رو تختی

انتخاب رو تختی مناسب این امکان را برای شما فراهم می نماید که در طول شب اذیت نشده و خواب راحتی داشته باشید. هم چنین استفاده از انواع مناسب آن، باعث القای حس خوب و ایجاد سبک در فضای اتاق خواب می گردد. به طور کلی روتختی با لحاف تفاوت دارد و از ویژگی های آن ها می توان به سبک وزن بودنشان اشاره نمود. هم چنین روتختی را می توان مجموعه ای کامل از هر آن چه برای تخت خواب ضروری است، دانست. روتختی از سه طرف تخت آویزان می گردد. روتختی ها نسبت به لحاف ها رنگ های متنوع تری داشته ومی توان آن ها را به عنوان یک وسیله تزئینی تلقی کرد.

روتختی به نسبت از پتو بزرگتر است. اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم زندگی می کنید، استفاده از رو تختی بهتر از پتو می باشد؛ چرا که جمع کردن و یا مرتب کردن آن راحت تر از پتو می باشد.

برای انتخاب روتختی می توانید از روتختی های رسمی، روتختی های دو نفره، رو تختی های نازک و یا انواع ساتن آن استفاده نمایید. به طور کلی انواع مختلفی از روتختی وجود دارد و شما می توانید مطابق با سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

هدف استفاده از روتختی

روتختی ها اغلب از دسته اقلام تزئینی محسوب می شوند. در اصل از آن ها در جهت گرم شدن، زیبایی و ایجاد سبک کلاسیک در اتاق خواب استفاده می گردد.

انتخاب سایز مناسب روتختی

روتختی ها در ابعاد مختلف وجود دارند. انتخاب سایز دقیق روتختی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مطابق با اندازه تشک انتخاب گردد. برای مثال سایز مناسب روتختی های دونفره 70در92 می باشد. آن چه در این جا اهمیت دارد، سلیقه شما درانتخاب روتختی می باشد. برای مثال باید بدانید که روتختی تا چه اندازه از اطراف تخت آویزان گردد. اگر از انواع کوتاه تری نسبت به اندازه تخت استفاده می کنید، می توانید با نصب یک پارچه چین دار در پایین تخت و دور تا دور آن از پوشش تخت و غیر قابل دید بودن آن اطمینان حاصل کنید.

سبک و جنس رو تختی

به دلیل تنوع بالای روتختی ها این امکان فراهم است که روتختی هایی با سبک ها و جنس های مختلف در دسترش شما باشند و می توانید از میان آن ها هرکدام که با سلیقه شما هماهنگی دارد انتخاب نمایید. از رایج ترین آن ها می توان به روتختی های پنبه ای اشاره نمود. از انواع دیگر روتختی ها می توان به انواع لحافی شکل آن، قلاب دوزی شده، سوزن دوزی شده، ساتن و مخمل اشاره نمود.

روتختی ها در سبک های مختلف از سنتی گرفته تا مدرن مورد استفاده قرار می گیرند و این امکان وجود دارد که انواع دست دوز آن، مانند روتختی های قلاب بافی شده را نیز خریداری کرد.

زمانی که تصمیم به خرید رو تختی می گیرید باید عوامل دیگری را نیز در نظر داشته باشید. از جمله این عوامل می توان به استفاده از فرش یا کفپوش های چوبی در خانه، احساس راحتی فرد در استفاده از رو تختی در طول شب، استفاده از روتختی برای تخت خواب های تک نفره یا دونفره، اشاره نمود. تمامی این عوامل این امکان را به شما می دهند که روتختی مناسبی با توجه به جنس آن ها انتخاب نمایید.

حفظ و نگهداری از روتختی

نگهداری و مراقبت از روتختی ها بسته به جنس آن ها متفاوت می باشد. بیشتر رو تختی ها قابلیت شستشو در ماشین های لباسشویی را دارند. با این حال بهتر است قبل از اقدام برای شستشو و در جهت جلوگیری از آسیب دیدگی آن، به دستورالعمل ارائه شده توسط فراوری نماینده رجوع کنید.

استفاده از روتختی ها در جهت تزئین اتاق

روتختی ها در رنگ، جنس و طرح های مختلف وجود دارند و می توان از انواع مختلف آن در طراحی های مدرن و سنتی استفاده کرد. به همین خاطر می توانید با استفاده از قدرت تخیل خود، روتختی مناسب برای اتاق خواب خود را انتخاب کنید. هم چنین این امکان برای شما وجود دارد از ست های روتختی که شامل لحاف و روبالشتی نیز می گردد بهره ببرید.

تفاوت روتختی و لحاف

جنس و اندازه

روتختی ها معمولا نسخه کوچک و تزئین شده روکش های تخت می باشند. در مقابل، لحاف ها از به هم دوختن پارچه های مختلف فراوری می شوند. روتختی ها معمولا ضخامت کمی دارند و برای زیبا سازی تخت مورد استفاده قرار می گیرند.

با این حال، از رو تختی ها تنها برای پوشاندن تخت استفاده می گردد و الزاما مانند پتو برای گرم شدن مورد استفاده قرار نمی گیرند. به طور کلی می توان گفت رو تختی ها بیشتر حالت تزئینی دارند. اگر قصد دارید از لحافی برای پوشش تخت استفاده نمایید از نمونه هایی که روی آن ها الگوهای دوخته شده دارد بهره ببرید. معمولا اندازه لحاف ها با اندازه روتختی ها برابر می باشد. البته ممکن است کمی بزرگتر باشند اما گرمای بیشتری دارند. استفاده از روتختی تنها در جهت پوشاندن تخت نیست بلکه می توان با استفاده از یک رو تختی مناسب ظاهری زیبا به فضای اتاق خواب بخشید.

خلاصه

به طور خلاصه می توان گفت رو تختی ها وزن سبکی دارند و از آن برای تزئین اتاق استفاده می نمایند. روتختی ها گرمی چندانی ندارند. در فراوری روتختی ها از لایه نازک پنبه ای استفاده شده است که امکان درست قرار دریافت در اطراف تخت را فراهم می نماید.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ساختمانچی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62491

به "نکات مهم در انتخاب رو تختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در انتخاب رو تختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید