نیازمند شرکت های حامی تحقیقات بنیادی هستیم

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر حمایت از علوم پایه و بنیادی، گفت: ما امروز به شرکت هایی که از تحقیقات بنیادی حمایت نمایند، نیازمندیم؛ چرا که اگر علوم پایه و بنیادی را رها کنیم، در آینده آسیب خواهیم دید.

نیازمند شرکت های حامی تحقیقات بنیادی هستیم

به گزارش خبرنگاران، دکتر یعقوب محمدی فر، یکشنبه 12 اسفند در جشنواره دستاوردهای منطقه 7 عملیات انتقال گاز، با بیان اینکه دانشگاه خانه جامعه است، اظهار کرد: دانشگاه یک واژه جهانی است و متعلق به همه جامعه است.

وی توضیح داد: امروز سواد دانش تنها نیست، بلکه در تعریف جدید سواد، توان به کارگیری دانش و خلق ثروت است، به طوری که امروزه می بینیم سرمایه شرکت های بزرگ جهان یک دهم سرمایه شرکت مایکروسافت و اپل است که نشان دهنده ارجحیت علم و دانش است.

وی با بیان اینکه امروز احتیاج داریم از دانش، ثروت خلق کنیم، یادآور شد: این موضوع باید در دانشگاه ها و ارتباط آن با جامعه اتفاق بیفتد.

محمدی فر با اشاره به اینکه باید در کنار فناوری نگاه نوآورانه نیز داشته باشیم، تأکید کرد: در کنار حمایت از تحقیقات بنیادی باید تحقیقات کاربردی نیز به کار رود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه نزدیک به 1600 شرکت در استان همدان مورد آنالیز قرار گرفته است، یادآور شد: از این تعداد 70 شرکت دارای واحد تحقیق و توسعه بود که این واحد فقط در 7 شرکت استان فعال است.

وی با تأکید بر این که دانشگاه بوعلی سینا در گروه یک درصد دانشگاه های مؤثر جهان قرار گرفته است، بیان کرد: این دانشگاه در سال های اخیر توانسته چندین گریت بین المللی ISI را کسب نموده است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14339

به "نیازمند شرکت های حامی تحقیقات بنیادی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند شرکت های حامی تحقیقات بنیادی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید