پتنت فناوری رهایش داروی ضد سرطان ثبت شد

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت پتریس فناوری حاوی نانوذرات و دو نوع آنتی بادی را در استرالیا به ثبت رسانده است، این کمپلکس قادر است طیف وسیعی از سرطان ها را هدف قرار دهد.

پتنت فناوری رهایش داروی ضد سرطان ثبت شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت پتریس (Patrys) پیروز به ثبت پتنتی مربوط به پلتفورم Deoxymab با کمک نانوذرات برای رهایش داروی ضد سرطان شده است. در این فناوری پلتفورم جدید Deoxymab متصل به نانوذرات برای تحویل هدفمند داروی ضد سرطان استفاده می شود.

این پتنت شامل استفاده از آنتی بادی های Deoxymab و PAT-DX 1 و PAT-DX 3 می شود که همراه با نانوذرات برای تشخیص و درمان انواع مختلف سرطان ها استفاده می شود.

آنتی بادی PAT-DX 1 از نظر توانایی اتصال به DNA آزاد شده از بسکمک از سرطان های جامد بسیار ایده آل است، DNA هایی که در اثر تکثیر سریع سلول ها در تومور صلب ایجاد می شوند.

جیمز کمپبل، مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید که نانوذرات Deoxymab می تواند به عنوان یک معرف هدف گیری برای انواع مختلف سرطان استفاده شود. این نانوذرات صرف نظر از نوع و منشاء سرطان ها قادر به پوشش دادن طیف وسیعی از سرطان ها است.

وی افزود: ما این رویکرد هدف گیری تومور را با نانوذراتی که قادر به حمل محموله ای از دارو ها برای کشتن سلول های سرطانی است، ترکیب کردیم. این ترکیب به ما امکان می دهد دارو های ضدسرطان را به طور خاص به چندین نوع سرطان مختلف تحویل دهیم و در عین حال، حداقل تاثیر را روی سلول های سالم بدن داشته باشیم.

به طور غیرمعمول برای آنتی بادی ها، PAT-DX 1 می تواند از سد خونی مغز عبور کرده و به صورت بالقوه اندازه تومور را کاهش دهد. این فناوری به محققان اجازه می دهد تا آن ها بتوانند بیماری سرطان مغز گلیوبلاستوما را در مراحل اولیه یا متاستاز هدف قرار دهند.

دکتر کمبل ادامه داد: ما اعتقاد داریم که ماهیت این فناوری حاوی نانوذرات و آنتی بادی می تواند برای طیف وسیعی از کاربرد های درمانی نظیر سرطان های کشنده استفاده شود.

پلتفورم Deoxymab شرکت پتریس براساس آنتی بادی Deoxymab 3 E 10 بنیان نهاده شده است، آنتی بادی که برای اولین بار در یک مدل موش حاوی نوعی بیماری انسانی شناسایی شد.

در حالی که بیشتر آنتی بادی ها به نشانگر های سطح سلول متصل می شوند، این آنتی بادی به هسته سلول نفوذ کرده و DNA را به صورت مستقیم هدف قرار می دهد و در آن ها فرآیند ترمیم را مهار می کند.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 115903

به "پتنت فناوری رهایش داروی ضد سرطان ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت فناوری رهایش داروی ضد سرطان ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید