ژاپن وجود آب در سطح سیارک ریوگو را تایید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- تیم تحقیقات فضایی ژاپنی وجود آب بر سطح سیارک ریوگو جایی که کاوشگر هایابوسا 2 در حال اجرا ماموریت است را تایید کرد.

ژاپن وجود آب در سطح سیارک ریوگو را تایید کرد

به گزارش خبرنگاران تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد اعضای این تیم تحقیقاتی متشکل از آژانس اکتشافات هوا فضای ژاپن (جاکسا) و به همراه چندین دانشگاه، ترکیب بافت سنگ های جمع آوری شده توسط کاوشگر هایابوسا از سطح سیارک ریوگو را به مدت دو ماه با یاری اشعه های مادون قرمز این کاوشگر مورد آزمایش قرار داده اند این محققان هم اکنون می گویند که به نشانه ای دست یافته اند که حاکی از وجود آب در سنگهای موجود در سیارک ریوگو است.

بنا بر گفته این محققان این بدان معنا است که در سطح این سیارک آب وجود دارد اما این آب به صورت مایع یا یخ نیست بلکه به صورت مواد معدنی حاوی هیدروکسیل است.

کاوشگر هایابوسا 2 که بر سطح سیارک ریوگو فرود آمده بود در ماه فوریه نمونه سنگ هایی را از سطح این سیارک جمع آوری نموده است.

تیم تحقیقاتی جاکسا می گوید که ممکن است سیارک ریوگو از به هم پیوستن مجدد ذرات حاصل از برخورد یک جرم آسمانی به وجود آمده باشد.

کوهی کیتازاتو، یکی از اعضای این تیم می گوید اگر هایابوسا 2 نمونه های سنگ جمع آوری شده از سطح ریوگو را در سال 2020 به زمین بیاورد به کشف های بسیاری دست خواهند یافت.

او گفت امیدوار است که این ماموریت با موفقیت انجام گردد.

**آساق**1904**

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16781

به "ژاپن وجود آب در سطح سیارک ریوگو را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن وجود آب در سطح سیارک ریوگو را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید