برآورد ها درباره بسته شدن اپلیکیشن های ایرانی روی اپ استور

به گزارش مجله سرگرمی، 24 ساعت بعد از بسته شدن بعضی از اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور، کمپانی اپل هنوز واکنشی در این زمینه نشان نداده است.

برآورد ها درباره بسته شدن اپلیکیشن های ایرانی روی اپ استور

به گزارش خبرنگاران، حتی رسانه های خارجی نیز تاکنون خبری دراین باره منتشر ننموده و به همین دلیل موج حدس در شبکه های اجتماعی اوج گرفته است.

از دسترس خارج شدن اپلیکیشن هایی که دست به نقل وانتقال اقتصادی می زنند، بحث اصلی است و بعد از اپلیکیشن آپ، و مسدود شدن نقل وانتقال اقتصادی در اسنپ(و بعضی سرورهای دورزننده اپ استور مانند سیب چه و ...)، موضوع در میان کاربران ایرانی تبدیل به موضوعی جنجال برانگیز علیه اپل و تصمیم های سیاسی اش شده است.

شهریور 1396 اپل بر اساس دستور وزارت خزانه داری آمریکا اپلیکیشن های ایرانی را بست.

این اپلیکیشن ها شامل Delion/ DigiKala/ AloPeyk/ Takhfifan/ Alibaba/ Tap30/ Snapp/ Hamloo/ Reyhoon بود.

بعداً در اسفند 1396 نیز مجدداً اپلیکیشن های ایرانی مسدود شده و بعداً باز شدند.

این باز و بسته شدن ها باعث شده تا هر وقت اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور مسدود شوند، خیلی سریع انگشت اتهام به سوی تحریم و ... نشانه رود.

با توجه به اینکه اپل واکنشی نشان نداده و رسانه های معتبر خارجی نیز چیزی ننوشته اند، ممکن است موضوع این بار سیاسی نباشد و صرفاً مسئله ای فنی در میان باشد.

ماه گذشته، 12 بهمن 1397 بود که اپل اپلیکیشن های داخلی گوگل روی اپ استور را مسدود کرد. توسعه دهندگان گوگل قادر بودند تا به صورت Local اپلیکیشن های نسخه بتای خود را به اشتراک گذاشته و تست نمایند.

اپل همین بلا را بر سر فیس بوک نیز آورد چراکه فیس بوک از برنامه توسعه دهندگان اپل برای توزیع تجاری استفاده نموده و به کاربران 13 تا 35 سال ماهانه 25 دلار بابت استفاده از اپلیکیشن و تحلیل دیتا می داد.

چند روز پیش اپل راهنمای استفاده از اپ استور را آپدیت کرد و اعلام نمود اپلیکیشن های تکراری و چند نسخه ای را می بندد. روی سخن اپل با نرم افزارهای مکالمه VoIP بود اما گفته می گردد اپلیکیشن های زیادی بسته شده اند.

اصلاً ممکن است دلیل بسته شدن اپلیکیشن های ایرانی همین باشد.

نکته مهم عدم شفافیت سازی از سوی مالکان نرم افزاری در قسمت ایرانی قضیه باشد. مثلاً اپلیکیشن های ایرانی مسدود شده، اظهارنظر فنی ننموده و ترجیح داده اند تا در این زمینه سکوت نمایند.

دلیل سکوت آن ها معلوم نیست، اما همین سکوت آن ها باعث شده تا موضوع تحریم ایران و ... دوباره در میان کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مطرح گردد، امری که دامن زدن به آن ممکن است تبعات سوئی هم داشته باشد.

البته امیر ناظمی؛ معاون وزیر ارتباطات گفته است این موضوع تنها مختص به ایران نبوده و تغییر رویه جدید شرکت اپل برای حفظ امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه امکان استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه روی گوشی های آیفون از دو طریق ممکن بود، شرح داد: یکی از این روش ها، هماهنگی با اپ استور برای قراردادن اپلیکیشن موردنظر روی این بازار اپلیکیشن، به وسیله توسعه دهندگان بود؛ در این روش با توجه به تحریم هایی که چند سالی است از سمت اپل اعمال می گردد، بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن ایرانی پیروز به برقراری این هماهنگی نشده و اپلیکیشن های ایرانی از بازار اپل حذف شدند.

به هرحال اپل کار مسدودسازی را بر اساس پالیسی های خود انجام داده و باید منتظر بود و دید چه واکنشی در قبال اپ های ایرانی انجام می دهد تا بتوان به تحلیلی شفاف در این زمینه دست یافت.

5656

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13960

به "برآورد ها درباره بسته شدن اپلیکیشن های ایرانی روی اپ استور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد ها درباره بسته شدن اپلیکیشن های ایرانی روی اپ استور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید