10 نکته جذاب درباره المپیک ریو

به گزارش مجله سرگرمی، 15 مرداد سی و یکمین دوره المپیک در ریودوژانیروی برزیل افتتاح شد و رقابت ها تا 16 روز ادامه دارد. 11هزار و 239 ورزشکار از 207 کشور جهان در رقابت های مختلف المپیک امسال حضور دارند. درباره جذاب ترین نکته های المپیک ریو بیشتر بدانید:

10 نکته جذاب درباره المپیک ریو

1- کمیته برگزاری المپیک ریو ماه ها قبل از راننده تاکسی های این شهر و شهرهای برگزارکننده مسابقات دعوت کرد تا به صورت رایگان در کلاس های آنلاین آموزش زبان انگلیسی شرکت کنند. راننده تاکسی ها اولین کسانی هستند که با مهمان های المپیک و طرفداران تیم های ورزشی روبرو می شوند و بهتر است این روبروه بی نقص یا حداقل کم نقص باشد.

2- هفتاد هزار داوطلب در المپیک ریو به کمیته برگزاری در هرچه بهتر و منظم تر برگزار کردن المپیک کمک می کنند. بیشتر این تعداد را داوطلبانی از خود برزیل تشکیل می دهند اما در بین شان علاقه مندان آمریکایی، انگلیسی، روسی و چینی دیده می گردد.

3- 85 هزار سرباز و پلیس امنیت شهرهای درگیر المپیک در برزیل را تامین می کنند. این بزرگترین تشکیلات امنیتی در تاریخ برزیل و از نظر تعداد دوبرابر گارد امنیتی المپیک 2012 در لندن است. امنیت هر ورزشکار در المپیک ریو 72 هزار و 525 هزینه در برداشته است.

4- در المپیک امسال هفت و نیم میلیون بلیت فروخته می گردد که ارزان ترین آن چهل دلار مربوط به مسابقات شناست و گران ترینش سه هزار دلار برای بهترین صندلی در مراسم افتتاحیه است. محبوبترین مسابقات که بلیت های به نسبت گرانی دارند شامل فوتبال، بسکتبال، والیبال و هندبال و دو و میدانی هستند. مسابقات خیابانی مثل دوچرخه سواری جاده، مسابقه پیاده روی سرعت و دوی ماراتن را می گردد به صورت رایگان تماشا کرد.

5- گلف بعد از 112 سال غیبت، امسال در المپیک ریو حضور دارد. کمیته بین المللی برگزاری المپیک درحالی تصمیم به بازگرداندن این ورزش گرفت که گلف آخرین بارها در سال 1900 و 1904 در المپیک حضور داشت. گلف درحالی دوباره راهش را به مسابقات باز کرده که دوستداران محیط زیست برزیل به ساخت زمین گلف بازی های المپیک ریو اعتراض کرده اند. آنها معتقدند که این زمین به محیط زیست منطقه بارا آسیب می زند. علاوه بر مارها، میمون ها و کای من ها که حیوانات این منطقه هستند و همچنین جغدها نیز در معرض خطر هستند. در این محل مارهای بوآ، تمساح های آمریکایی (کای من) و میمون ها سکونت داشتند. گفته می گردد که جغدهای بومی نیز در معرض خطر خواهند بود. این درحالی است که ین در حالی است که برخی از بهترین های به خاطر وجود بیماری زیکا از حضور در این رقابت ها انصراف دادند.

6- نماد المپیک امسال دو عروسک به نام های وینیسیوس و تام هستند که در رای گیری عمومی برای مسابقات المپیک و پارالمپیک انتخاب شدند. یکی از این عروسک ها گربه ای زرد رنگ و دیگری عروسکی آبی رنگ با موهای شبیه به برگ است. گفته می گردد که این عروسک ها نماد حیوانات وگیاهان برزیل هستند و برای ساخت و طراحی آن ها از خصوصیت های فرهنگی برزیل و کاراکترهای انیمیشن ها و بازی های کامپیوتری استفاده شده است. عروسک های نمادین المپیک و دیگر کالاها یکی از مهم ترین منابع برای درآمد در حین برگزاری مسابقه ها هستند. قرار است 12 هزار محصول مختلف برای المپیک تولید شوند. مسئولان برگزاری بازی های المپیک امیدوارند که از بازار محصولات المپیک یک میلیارد ریال معادل 398 میلیون دلار سود کسب کنند.

7- مسئولان ریو 2016، 100 درصد سلامت ورزشکارانی که در آب های ریو مسابقه خواهند داد را تضمین و اعلام کرده اند که هیچ قایقرانی از آلودگی آب ها آسیب نمی بینن. قبلاً گفته شده بود میزان ویروسی بودن آب های ریو از میزان استاندارد بیشتر است و خوردن سه قاشق از این آب باعث بیمار شدن ورزشکاران می گردد. نگرانی درباره آلودگی آب های ریو یکی از مسائل اساسی از زمان داده شدن میزبانی به ریو بوده است. هنوز میزان زیادی از فاضلاب ریو به آب های گوانابارا می ریزد. در این آب ها جسد حیوانات و حتی انسان پیدا شده است. هدف مسئولان برزیلی کاهش 80 درصدی آلودگی آب بوده است. با این حال آنها کاملا در رسیدن به این هدف پیروز نبودند.

8- برای اولین بار در تاریخ بازی های المپیک، یک تیم بی سرزمین با چندین ملیت متفاوت در کنار هم زیر یک پرچم در رقابت های المپیک حاضر می گردد. تیم پناهنده ها قرار است بعد برزیل تیم کشور میزبان، در افتتاحیه رژه برود، تا توجه جهانی را به مساله بی جاشدگان جلب کند. مانند باقی تیم ها، این تیم هم لباس متحدی خواهد داشت که توسط کمیته بین المللی المپیک تدارک دیده شده است و در صورتی که اعضای این تیم بتوانند مدالی به دست بیاورند، پرچم المپیک به افتخارشان بالا خواهد رفت. سودان جنوبی با پنج ورزشکار، سوریه با دو ورزشکار، جمهوری دموکراتیک کنگو با دو ورزشکار و اتیوپی با یک ورزشکار، ترکیب تیم پناهنده ها را تشکیل می دهند. در این تیم شش نفر دونده، دو نفر شناگر، و دو نفر جودو کار، چهار زن و شش مرد حضور دارند.

9- آمار فروش بلیت های المپیک ریو در مقایسه با چند دوره المپیک اخیر، فرایند نزولی داشته و شرایط پروازها و هتل ها نیز آنطور که باید رونق نداشته است. رکود اقتصادی، شیوعِ ویروس زیکا و نگرانی های امنیتی از مهمترین عواملی هستند ک موجب شده صنعت گردشگری برزیل آنطور که انتظار می رفت رونق پیدا نکند. براساس اعلام برگزارکنندگان المپیک ریو 2016، تا اول همین ماه، 79 درصد از مجموع 6.1 میلیون بلیت این رقابت ورزشی فروخته شده اند که این رقم در مقایسه با دو المپیک اخیر در شهرهای لندن و پکن کاهش داشته که در هردو آن ها 95 درصد بلیت فروختند. یکی از آژانس های مسافرتی که از بزرگترین مجریان سفر در برزیل و اسپانسرهای المپیک ریو است گزارش داده میزان رزرو هتل ها 30 درصد کمتر از پیش بینی اولیه بوده و این کمپانی اخیرا 12 هزار- شب اقامت در هتل ها را که برای خود برزیلی ها در نظر گرفته بود با نصف قیمت حراج کرده است. برگزاری المپیک لندن در سال 2012 با درآمد 668 میلیون دلاری همراه بود که 32 درصد بیشتر از هدف گذاری و برآوردها بود.

10- ازبکستان با پرداخت 800 هزار یورو به کسانی که برای این کشور در المپیک مدال طلا کسب کنند بیشترین و بریتانیا بدون پرداخت پاداش، کمترین میزان پاداش را بین کشورهای حاضر در المپیک دارند. وزیر ورزش فرانسه هم قبل از شروع این رقابت ها اعلام نمود به ورزشکاران این کشور که در ریو به مدال طلا برسند، 50 هزار یورو پاداش خواهد داد و ورزشکارانی که به مدال نقره برسند 20 هزار یورو و افرادی که به مدال برنز برسند 13 هزار یورو دریافت خواهند کرد. رقم جایزه آمریکا به مدال آوران طلایی 22 هزار یورو است.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84458

به "10 نکته جذاب درباره المپیک ریو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته جذاب درباره المپیک ریو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید