نام سایت های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به دادستانی رفت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی درخصوص افزایش قیمت بلیت های داخلی و خارجی گفت: بیش از 60 درصد هزینه های شرکت های هواپیمایی ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد. بنابراین اگر نرخ ارز با قیمت 4200 تومان در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار گیرد، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

نام سایت های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به دادستانی رفت

وی گفت: شرکت های هواپیمایی برای تعمیر هواپیما، تامین قطعات و مسائل مربوط به نگهداری هواپیما احتیاج به هزینه های ارزی دارند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: اگر نرخ ارز تغییر پیدا کند مطمئنا نرخ بلیت هواپیما نیز تغییر می نمایند. شرکت های هواپیمایی براساس هزینه ها و قیمت های تمام گردیده قیمت های متفاوتی تعریف می نمایند که در سایت خود به آن اشاره نمی نمایند.

اسعدی بیان کرد: برخی از سایت های اینترنتی غیرمجاز که از سازمان هواپیمایی کشور مجوز ندارند، بلیت هایی را که توسط شرکت ها عرضه می گردد را خریداری و با قیمت بالاتر از آن قیمتی که خود شرکت هواپیمایی اعلام نموده به فروش می رسانند.

او با بیان اینکه یک تعداد دلال و واسطه گر در این میان وجود دارد که باعث تنش در بازار قیمت ها می گردد، افزود: فهرست سایت های اینترنتی غیرمجاز را در اختیار دادستانی کل کشور قرار دادیم و قوه قضاییه نیز پیگیری های لازم برای بستن این سایت ها را انجام می دهد.

اسعدی افزود: ما به عنوان انجمن وظیفه نظارتی نداریم. همچنین ابزار کنترل برای مقابله با افراد متخلف را هم نداریم اما در صورت مشاهده تخلف به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع می دهیم.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت هواپیمای خارجی قبلا با ارز 4200 تومان مشخص می شد و شرکت های هواپیمایی خارجی بلیتی را که در ایران می فروختند را به دلار تبدیل نموده و به کشور خود منتقل می کردند.

او با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی دلار 4200 دریافت نمی نمایند، توضیح داد: با اعلام بسته جدید ارزی دولت در سامانه سنا تبدیل ارز با نرخ 9200 تومان انجام و این تبدیل نرخ باعث می گردد که افزایش نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی خارجی رخ دهد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1212

به "نام سایت های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به دادستانی رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام سایت های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما به دادستانی رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید